2010. április 16., péntek

Akkor és most

Valahol azt olvastam, hogy a '70-es, '80-as évek a retro kora, akkor én eléggé retro vagyok, mármint akkor születtem, akkor voltam gyerek, az első emlékeim ebből a korszakból valók. Szerettem akkor abban a korban élni, és a mai napig jobban vonz az a világ, mint a mai rohanós, egymásra nemodafigyelős, egymást majmolós és a 15 perces celebek tömege.
Hiába nem mehettünk akkor külföldre, amikor gondoltunk, hiába kellett egy autóra 8-10 évet várni, hogy a vásárlás elhatározásától a Merkur telepről kiguruljon a csoda, ami Nekünk 1986-ban történetesen egy piros Dacia volt (és a mai napig használják Anyuék). De kivártuk, és senki nem verte az asztalt, hogy miért ennyi idő, megmondták, hogy ennyi, és kész.
Akkor még nem volt mobiltelefon, sőt vezetékes is csak az iskolában a portán (amit én nagyon sokáig nem mertem felvenni, amikor ügyeletes voltam, kitört a frász, amikor elkezdett mellettem csörögni), nem volt hiperszuper tévé, igaz annak az egy csatornának, felesleges is lett volna, sőt, hétfőn még adás sem volt. Nem volt e-mail, de volt helyette papíralapú levelezés, az ünnepeken képeslapok. Nem volt egész évben banán, narancs - ezeket mindig a Mikulás hozta :). Mindenkinek volt munkahelye, volt tolerancia, türelem, egymásra odafigyelés.
Lehet, hogy csak gyerekfejjel láttam így, és ha akkor lettem volna ennyi idős, mint most, akkor másképp láttam volna. Nem tudom....
Tudtunk örülni egymás sikereinek, viszont nagyon irigy voltam, amikor az egyik osztálytársam külföldről kapott valami ruhát, és 1 héten keresztül abban járt iskolába. Nekünk a Tisza cipő nem divat volt, hanem mindennapi használati tárgy. Ki gondolta volna, hogy 20-25 év múlva akciósan 10ezret kell érte kifizetni....
Persze, volt nylon iskolaköpenyünk, de szerintem az iskolabarátibb, mint a top, a gyárilag lyukas farmer és a köldök-/orrpiercing. Volt rendes iskolatáskánk, nem pedig egy közepes méretű válltáskában hordtuk a cuccainkat általános iskolába. Igaz, ez csak az általános iskolában volt kötelező, de ott sem végig, mert jött a VÁLTOZÁS...(de erről nem itt, és nem most)
és a ZENE (ami nélkül mit érek én?) ...
... mai napig énekeljük/dúdoljuk az akkor slágereket, nincs házibuli Hungária nélkül. Az összes mai sláger gyökere akkorra nyúlik vissza pl: Sugarhill Gang, Kool & The Gang, Diana Ross, Wham, stb...
Mindenki táncolt Szűcs Judit remekbe szabott Táncolj még (1978) c. opuszára, vagy ki ne emlékezne Zoltán Erika Túl szexi lány (1988) c. slágerére ?!
... és a mai SZTÁROK... ki fog emlékezni 20-30 év múlva a mai tehetségkutató műsorok üdvöskéire? Lehet, hogy még ők maguk sem....
Kíváncsi vagyok, hogy ha 50 évesen leülök/leülnék megírni egy ilyen post-ot, akkor miről szólna? Nagyon bízom benne, hogy a gyerekeink nemcsak hiperszuper ketyerékkel fogják tartani a kapcsolatot Velünk és Egymással, lesz idejük önmagukra, a környezetükre, nyitottak lesznek mindenre, és talán egy kicsit lelassul ez a nagy rohanás....

ui.: szerettem volna linkelni is, de mivel jelenleg Zoli több gépet szerel egyszerre, és ezen nincs még telepítve elég sok minden, így nem tudok :( Ígérem, hogy amint visszakerül minden a helyére, pótlom a hiányosságom ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése