2010. április 11., vasárnap

Almás pite


Mivel a múlt hétvégén kaptunk egy csomó almát, és már erősen amortizálódni kezdtek, így megsütöttem azt a pitét, amit eddig csak Anyósom készített, de az enyém is bejött a fiúknak :)

Tészta:
  • 25 dkg Ráma
  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg kristálycukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1/2 citrom reszelt héja+leve
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 cs. van.cukor
  • 2 ek tejföl
Töltelék:
  • 2 kg alma
  • fahéj
  • 2 cs. van.cukor
A Rámát a lisztben elmorzsolom, a többi hozzávalóval ruganyos tésztává gyúrom. A tésztát 2 cipóra osztom (1 nagyobb, ez lesz az alja és 1 kisebb, ez pedig a teteje)
Amíg a tészta pihen, az almákat lereszelem.
Egy közepes méretű, magasabb falú tepsit kivajazok, zsemlemorzsával körbe szórom.
A sütőt előmelegíteni (légkeveréses 160-170 fok), hagyományos sütőben 200 fokot ír. A nagyobb bucit lisztezett deszkán tepsi nagyságúra nyújtom, majd beleegyengetem kézzel a tepsibe. Leheletvékonyan megszórom zsemlemorzsával, majd ráteszem a kinyomkodott reszelt almát. Szépen elteregetem az alján, megszórom van.cukorral és fahéjjal (legközelebb ezt én összekeverem a tálban, mert így nem egyenletesen oszlott el az almán a feltét).
Ezután a másik bucit is hasonló méretűre nyújtom, és a süti tetejére hengergetem (sodrófával). Villával megszurkálom, felvert tojássárgával megkenem és kb. 45-50 perc alatt megsül.
Akkor jó, ha a teteje halványdrapp színű lesz és megszilárdul (tűpróba!)

Ha kihűlt, szeletelhető.

Mi a tetejét nem szórjuk meg porcukorral, de aki édesebben szereti, az ne kenje meg tojással, hanem miután kihűlt szórja meg vaníliás porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése