2010. április 1., csütörtök

Csokis-meggyes kuglóf




Ezt a kuglófot a 2 hétig tartó tavaszi nagytakarítás záróakkordjaként készítettem el vasárnap délelőtt. Nagyon finom lett, és még a harmadik napon is puha volt.



Hozzávalók:

Tésztához:
  • 15 dkg puha vaj
  • 1 egész tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 csomag sütőpor
  • 30 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 1 dl tej
  • 10 dkg tejföl

Töltelékhez:
  • 15 dkg lecsöpögtetett meggy
  • 10 dkg csoki (én nem tettem bele mindet, hanem kb a negyedét belereszeltem, a maradékot pedig 1 ek olajban forró víz felett megolvasztottam és rácsorgattam a tetejére)

Egy tálban a vajat a cukorral kikeverem, beleteszem a tojást, majd kanalanként belekeverem a külön tálban lévő száraz hozzávalókat is. Amikor sűrűsödik a tészta hozzáadom a tejet, és a tejfölt. A kuglófformát előkészítem (margarin+zsemlemorzsa). A tészta felét beleöntöm a formába, belenyomkodom a meggyet és a csokireszeléket, majd a tészta másik felével lefedem. Előmelegített (légkeveréses) sütőben 160 fokon kb 1 órát sütöm. Ha megsült a sütőben hagyom kb 10-15 percig hűlni, majd kiborítom a formából, és ha teljesen kihűlt rácsorgatom az olvasztott csokit.

(ennek a receptnek az alapja a márciusi Nők lapja konyhájában olvasható)

1 megjegyzés:

  1. Összefutott a nyal a szamban, nagyon jol hangzik, biztos szuper fincsi is :))
    Kivancsi leszek a többi receptedre ;)
    Roli milyen nagyfius mar! Ahogy latom, ö is szereti az autokat :)))
    Szep estet Nektek!

    VálaszTörlés