2010. május 17., hétfő

Róma (2.rész)

2010.05.11. Kedd
Reggel 8:50-kor keltett Roli bennünket, így az 5 óra alvás után nem voltunk valami fittipaldik, de ez mellékes. A fő probléma az volt, hogy R-t az éhenhalás veszélye fenyegette 1 banán és 1 2dl-s joghurt befalása után, így elindultunk „reggelit” vadászni. Természetesen rossz irányba indultunk, így kb 1 óra bolyongás után, visszamentünk a szálláshelyünkre, és elindultunk a másik irányba, ahonnan kb 3 percre volt egy spar… no comment. Így fél 12-re mi is magunkhoz vettünk némi koffeint, Roli is jól lakott, és fél 1-kor mindhárman kidőltünk, aludtunk 3 órát, és ezután elsétáltunk az Angyalvárhoz, majd át a Vatikánba. Az Angyalvár mögött találtunk egy játszóteret, így Roli hintázott, motorozott.
Rómában egyébként nem láttunk senkinél sem kismotort (mondjuk a helyi útviszonyok ismeretében ez egyáltalán nem meglepő).

A Bazilikában nem voltunk bent, a Szent Péter téren R kergette a galambokat, én pedig őt. Este elmentünk pizzázni, majd olyan 11 körül már mindannyian aludtunk.

2010.05.12 Szerda

Reggeli után megnéztük a Pantheont, a Trevi - kutat és a Spanyol lépcsőt. Du 1-re értünk vissza a szállásunkra (Római Magyar Akadémia), ahol ismét hatalmasat aludtunk. Délután sajnos elromlott az idő, addig végig sütött a nap, és 20-23 fok volt (kedden is), azért elindultunk ismét a játszótérre, de elkezdett esni az eső, amint odaértünk, így kb 5 perc után visszafordultunk. Egész este szakadt az eső (hideg nem volt), vacsorázni is esőben mentünk ugyanoda, ahol előző este is ettünk.

2010.05.13. Csütörtök

Délelőttre beterveztük a Forum Romano-t és a Circus Maximus-t, ebből nem lett semmi, mert ugyan eljutottunk odaáig, de olyan hosszú sor állt a belépésnél, hogy nem álltunk be. Egyébként mindketten úgy emlékszünk, hogy anno amikor mi 2005. őszén voltunk Rómában, akkor nem volt ide belépő (csak a Colosseumba). Ezután a Tevere parton elsétáltunk „hazáig”, aludtunk, délután még egy kicsit motorozott Roli, összecsomagoltunk, és elindultunk haza.

Hazaút

szerencsére itt már minden rendben zajlott (ez a nap volt az első vasárnap óta, hogy nem késtek a wizz gépek), délután fél 7kor indultunk el a szállásról a buszmegállóba, a transzferbusz több, mint 70 perc alatt vergődött ki a reptérre (Fiumicino), így kb fél 9-re értünk ki, gyorsan elintéztünk minden papírmunkát, és 22:15kor már a repülőn ültünk. Éjfélkor landolt a gép Ferihegyen, és ¾ 1-kor „már” itthon is voltunk.
Roli természetesen nem aludt semmit, csak a reptérről hazafelé az autóban 20 percet. Amint beléptünk az ajtón, és meglátta az autóit egyből nem volt álmos, de végül sikerült elaludni fél 2-re.

ui: mára rájöttem, hogy anno azért tudtunk mindenhová ingyen bemenni, mert jó időben voltunk jó helyen, pont akkor volt vmi többnapos kulturális rendezvény, aminek keretében nem voltak belépők (olyan, mint itthon pl. a Múzeumok Éjszakája)

1. Hat azert gyerekkel mas egy ilyen varoslatogatas, mint kettesben :D:D:D
    Mi meg is beszeltük, hogy jo par evig,ha ilyen utrol lenne szo, lepasszoljuk Marcelt a nagyszülökhöz es megyünk csak magunk :) De azert par dolgot lattatok es jokat ettetek :) Mikor mi ott voltunk, akkor is pont az a het volt, h nem kellett belepöket fizetni, ennek megfelelöen hosszuak voltak a sorok is..

2. Hát igen, még jó, hogy anno majdnem mindent megnéztünk, mert így nem sok mindent láttunk. A gyerkőc nélküli kirucanással az a bajom, hogy ismervén magamat folyton azon agyalnék, hogy mi lehet vele :)