2010. július 22., csütörtök

Csokidarabos keksz


Ezt a nagy hétvégi jövés-menés idején sütöttem. Akik kóstolták (sokan), azt mondták finom :)
A eredeti recept nem tudom, honnan van, még "fénykoromban" találtam a neten, és eddig a saját kis kapcsos recept "füzetemben" lapult.

Hozzávalók (kb 50-60 db kekszhez):
  • 30 dkg liszt
  • ½ kávéskanál szódabikarbóna
  • ½ kávéskanál sütőpor
  • 20 dkg étcsoki
  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg kristálycukor vagy sütőcukor
  • 10 dkg barnacukor
  • 1 tojás
Összekeverem a lisztet a szódabikarbónával és a sütőporral. Apróra vágom az étcsokit, vagy nagy lyukú sajtreszelőn lereszelem.
Robotgéppel habosra keverem a megpuhított vajat a cukrokkal, majd ha már szép aranyszínű hozzáadom a tojást, és jól eldolgozom benne.

Ezután összeállítom a tésztát: A cukros-tojásos vajba beleszórom a lisztkeverék és a csoki 1/3-á, majd fakanállal összekeverem. Majd ha ezzel készen vagyok, jöhet a lisztkeverék és csoki maradéka, és ezt már kézzel gyúrom össze.

Ha elkészült a keksz tésztája, beteszem a hűtőbe pihenni. Mélyhűtőben 15 perc, „rendes” hűtőben kb 30 perc (én este csináltam és másnap délig a hűtőben volt, de állítólag eláll hűtőben 1-2 hétig is, így elég csak annyit kiformázni belőle, amennyi szükséges).

A pihenőidő elteltével kb 4 cm-es golyókat formázok a tésztából és egymástól távol elhelyezem őket a sütőpapíros/ teflonos tepsire. Mindegyiket megnyomom egy pohár aljával, hogy kicsit szétterüljenek.

160-170 fokos légkeveréses előmelegített sütőben kb 15 perc alatt szép barnára sülnek.

Anyukám tippje: nyújtsam megfelelő vastagságúra a tésztát a tepsiben, és egy pogácsaszaggatóval szaggassam ki, így csak a tésztamaradékot kell eltávolítani. Nem próbáltam még, de biztos így is lehet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése