2010. augusztus 9., hétfő

Bölcsőde 1. nap... vagy mégsem?

Ma elkezdtük a bölcsit, pontosabban elkezdtük VOLNA, ha a bölcsi vezetője picit rugalmasabb lett VOLNA. De mivel Magyarországon vagyunk és 2010et írunk ne is várjon az ember semmi ilyet.

Roli teljesen lázban volt reggel, magától bemászott a babakocsiba, még én pakoltam az utolsó cuccainkat (váltócipő, víz, pelenka, keksz…).
Sikerült időben odaérnünk (reggel 9re), ez nálunk nagy szó, bejelentkeztünk a gondozónőnél, hogy megjöttünk, jöjjön, aminek jönni kell. Mondta, hogy menjünk be az irodába a papírokkal, és utána találkozunk.

Bementünk, szorgos anyukák töltögettek papírokat, és sorban álltak pénztárcával az iroda előtt. Ott volt a bölcsőde vezető is, mondtam, hogy itt vagyunk, erre ő elkérte a papírjainkat, és mondta, hogy fizessük be a pénzt. Szemem kikerekedett…. nálam 500 Ft volt, kiindulván abból, hogy július elején a szülőin megkérdeztem a csoportos gondozónőket, hogy oké, hogy azoknak akik szeptember 1-jén kezdik a bölcsis életet augusztus 18-án kell befizetni a köv. hónapot, de nekünk mikor kell? Ők erre (még jó, hogy 2en voltak) nem tudtak válaszolni, mondták, hogy majd az első nap megmondják. Ezt előadtam a vezetőnek, erre ő ennyit, de nem, mert az 1. nap kell befizetni, vagy hazamennek a pénzért vagy holnap kezdjük a beszoktatást….

Roli addigra már belevetette magát a játékok közé, nem kívánom senkinek azt, hogy mit éreztem akkor, amikor közöltem vele, hogy Gyere, megyünk, mert anyánál nincs pénz, és majd holnap jövünk….Nagyon szar volt…. Ő mondogatta, hogy még bőcsi (bölcsi), még moci, még autó, én meg erre mit, gyere van keksz a babakocsiban…

Amikor be akartam kapcsolni a babakocsiba, akkor elkezdte, hogy nem haza, még majad….

Nem mentünk vissza, mert az út 20 perc gyalog… helyette lementünk a játszótérre, ahol mindenki fel volt háborodva, hogy ennyire nem rugalmasak….

Amikor kijöttünk az épületből, felhívtam Z-t, hogy ez volt, ő felhívta őket, beszélt a fenti vezetővel, és annyit mondott neki a hölgy, hogy sajnálja, ez a bürokrácia, nem engedheti, hogy befizetés nélkül legyen bent gyerek, menjünk holnap és ennél csak jobb lesz….

Annyit még a történethez, hogy a beszoktatás a következő képpen néz ki: első nap 1 óra ott tartózkodás (ez lett volna ma), és minden nap 1-1 órával nő az ott töltött idő. A közös szülővel eltöltött beszoktatás általában 2 hét. A bölcsi napidíja 370,- (függetlenül attól, hogy ott eszik e a gyerek vagy sem).

Magyarország, Budapest 2010….

2 megjegyzés:

  1. Ez hihetetlen, teljesen padlót fogtam most...én a vezető helyében meghiteleztem volna neked, ha tényleg aznap KELL az a pénz...felháborító...legalább mondták volna előre!
    (ilyenkor még inkább örülök, hogy nem Mo-on élünk...)

    VálaszTörlés
  2. Tenyleg hihetetlen, hogy ilyen bürokracia dolog miatt nem maradhattatok ott :( ahogy irtad, sajnos ez MO 2010-ben...
    Es ma mar nem küldtek haza Benneteket? Ott voltal vegig Rolival? Jol erezte Magat? Meddig tart a beszoktatas? Es munka-teren van valami ujdonsag? Nagyon drukkolok, hogy mielöbb talalj valami munkat!! (bar azert az sem olyan rossz, ha par hetig kielvezheted a nagy szabadsagot 2 ev utan, hogy Roli a bölcsiben, Neked pedig semmi dolgod :)))))
    Sok puszi!

    VálaszTörlés