2010. május 8., szombat

Kuka, kukabácsi, kukaautó









Valaki árulja el nekem, hogy a kukásautó és a kukás bácsi miért olyan népszerű a gyerekek körében? Már több anyukával próbáltuk megfejteni a titkot, de nem sikerült. Na mindegy, majd ha Roli nagyobb lesz, meg fogom tőle kérdezni, hogy miért ez a nagy imádat?! :)
Ma a Szelektív Napon mi is kimentünk délelőtt a Felvonulási térre, hogy Roli testközelből is megcsodálhassa a kukásautókat.
Tényleg nagyon bejött neki, felült az összes járműre (kukásautó, úthenger, locsoló/takarító autó) illetve bónuszként még a helyszínen lévő mentőautóba is becsücsülhetett ;)
Vittünk szemetet is (ha már erről szól a rendezvény), szépen, szelektíven kidobtuk, amiért kaptunk National Geographic-os ajándékokat.
Volt egy sátor, ahol a háztartásban felgyülemlett petpalackok, üvegek újrahasznosításához kaptunk tippeket, igaz ez annyira nem kötötte le Rolit, így én sem tudtam nagyon körül nézni, de érdekes volt látni, hogy csak az ember kreativitásán múlik, hogy mit tud kihozni egy sima 1,5 literes műanyagból. Töltöttünk ki tesztet, amiben a kérdések a szelektív szemétgyűjtésre, az újrahasznosításra, a veszélyes hulladékok kezelésére, tárolására, és az ökolábnyomra vonatkoztak. Első nekifutásra 2 választ elrontottunk, de a második körben (némi segítséggel) minden kérdést helyesen válaszoltunk meg, így bekerültünk egy nagy dobozva, és várjuk, hogy esetleg nyerünk e valamit majd a nap végi sorsoláson.
Egy másik sátornál leültünk Rolival színezni (pontosabban én színeztem), itt kaptunk műanyag játék kukát (éljen), lufit, foglalkoztató füzetet, színezőt, képregényt (mind-mind a környezettudatos nevelés érdekében).
Közben az Alma Együttes koncertezett.
Délután 2re értünk haza, negyed óra múlva Roli már aludt, és azóta is álmodik... gondolom kukásautókkal :)



ui: forgatott a helyszínen az ATV is, Rolit is lefilmezték, kíváncsi vagyok, hogy benne lesz e a tv-ben :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése